1892 LIEGE BASTOGNE LIEGE

EOtvQBtXsAAbwAzYol bisikletinin beş anıtsal yarışından biri olan Liege-Bastogne-Liege, bu yarışlar içinde en eskisidir. Zamanında zengin kömür yatakları ile demir-çelik endüstrisinde boy vermiş kasvetli işçi kenti Liege, Belçika’nın Fransızca konuşulan kesimi olan ve bisiklete düşkünlükleri ile bilinen Valon bölgesinin de merkeziydi. Yeni kurulan “Liege Cyclist Union” adlı bisiklet derneğinin üyeleri, Liege’i merkez alan bir bisiklet yarışı düzenlemek için kollarını sıvadıklarında ilk planları başkaydı. Akıllarında Liege-Paris arasında gidip gelecek 850 kilometreye yakın çılgın bir yarış vardı. Hatta ilk koşulan Liege-Bastogne-Liege yarışı, bu büyük rota öncesinde deneme amaçlı planlanmıştı. Şüphesiz, herhangi bir Liege-Paris-Liege yarışı asla gerçekleşemedi ama Liege-Bastogne-Liege, bisiklet tarihinin en önemli podyumlarından biri olarak 100 yılı çoktan devirdi.

29 Mayıs 1892’de, bir Cumartesi günü, daha gün ağarmadan yarışçılar, bir tarafında Meuse Nehri, diğer tarafında Avroy Parkı bulunan Rogier Avenue’da buluştular. Saat 05:40’ta start verildi. İlk yarış sadece amatörlere açıktı ve Liege Cylist Union ile bir diğer bisiklet kulübü olan Pesant Club Legois’in 33 bisikletçisi yarışa iştirak ediyordu. Liege’den başlayıp kuzeyden güneye, sırasıyla, Angleur, Esneux, Aywaille, Barvaux, Hotton, Marche, Bande ve Champlon geçilecek, Bastogne’daki kontrol noktasından sonra aynı rotadan Liege’e geri dönülecekti. Bastogne’un seçilmesininin nedeni de, hakem heyetinin trenle oraya kolayca ulaşabilmesiydi. Yarış start aldıktan sonra, yetkililer trenle Bastogne’a bisikletçilerden önce varacaklar, herkesin kontrol noktasından geçtiğine emin olduktan sonra yine trenle Liege’e, finiş noktasına döneceklerdi.

250 kilometrelik bu parkurda favori görülen bisikletçi Leon Lhoest’ti. Lhoest iki yıl önce Belçika amatör şampiyonluğunu kazanmıştı. Louis Rasquinet ise onun rekabet edebilecek diğer bir bisikletçi olarak görülüyordu. Yarış başladığında Lhoest’e ayak uydurabilen bisikletçi ise Leon Houa oldu. Hatta Lhoest tekerlek patlattığında Houa, ona kendisini takip eden antrenörünün bisikletini verdi. Ne var ki Lhoest bir kez daha tekerlek patlattığında fazla bir şansı kalmadığı anlaşılmıştı. Yolun kalanına Leon Houa, tek başına devam etti. Finişe 10 kilometre kala düştü, bisikletinin bir pedalını kaybetti ve yarışın kalan kısmını dramatik bir şekilde tek pedalla tamamlamak zorunda kaldı. Buna rağmen Leon Houa, ilk Liege-Bastogne-Liege yarışını en yakın rakibi, Leon Lhoest’in 22 dakika önünde ve 10 saat 48 dakika 36 saniyelik derecesiyle kazanmayı bildi. 17 yarışçının bitirebildiği bu efsanevi ilk edisyonda Louis Rasquinet 44 dakika geride, üçüncü olmuştu.

 

1892 Liège–Bastogne–Liège

1. Léon Houa (BEL) 10h 48′ 36″
2. Léon Lhoest [nl] (BEL) + 22′ 00″
3. Louis Rasquinet [nl] (BEL) + 44′ 00″
4. Antoine Gehenniaux (BEL) + 57′ 00″
5. Henri Thanghe [nl] (BEL) + 59′ 00″
6. Jos Berchmans (BEL) + 1h 11′ 00″
7. Gustave Ghiot (BEL) + 1h 22′ 00″
8. René Nulens [nl] (BEL) + 1h 42′ 00″
9. Maurice Tips (BEL) + 1h 58′ 00″
10. Willem Muller (BEL) + 2h 31′ 00″

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: